torsdag 28 februari 2008

Smärtstillande

Reklamskörden skriker bokrea men jag har tappat stinget. Har inget förtroende för mig själv som reafyndare längre. Det är sorgligt men sant. Jag som var så vass.
Allt började med mellandagsrean: Soaked in Luxury, "dränkt i lyx". Vem vill inte vara det? Snygga kornblå leggings för bara dryga hundralappen. Dom tar vi, sa polisen. Vidare till min bästa favorit Top Shop där jag hittade en både snygg och användbar vit hoodtröja med små puffade fickor frampå. Och billigt dessutom.
Belåten begav jag mig snabbt hem och klädde på mig. I samma ögonblick som jag ställde mig framför spegeln passerade maken med vakna blicken och konstaterade det uppenbara:
– Kolla! Iprenmannen har en syster.
Här ska minsann inte reafyndas på ett tag.

1 kommentar:

Linda Unnhem sa...

Haha, klockrent! :-)