onsdag 20 februari 2008

Gatuvåld

Träningspasset Kick & Box. Det betyder Spark & Slag.
Det var en i viss mån skrämmande upplevelse.
En för mig vilt främmande och absolut fullvuxen man i satängshorts som med ilsken blick och röda boxhandskar måttar slag på slag på slag mot mig. Låt vara att jag hade mittsar att mota bort honom med, men för ändamålet kändes de små plastkuddarna ruskigt underdimensionerade. För att inte tala om hur underdimensionerade mina hålla-emot-muskler kändes.
Sen var det min tur att dra på mig boxhandskarna och måtta slag och sparkar åt omväxlande höger och vänster. Då dök tränaren upp och petade mig, för sammanhanget opassande fnuttigt, på axeln. Han bad mig sparka det värsta jag kunde femton gånger på en stor blå tingest som jag tror kallas sandsäck.
"Kom igen! Sparka! Skit i tekniken! Nu är det rent gatuvåld!"
Och jädrar vad jag gatuvåldade. Mitt värsta. Blev nästan rädd för mig själv.
Varför gjorde jag det? Är jag dum i huvet? Förmodligen.
Men attans vad kul det var!

Inga kommentarer: